چیدمان منزل

نکات کلیدی در انتخاب و خرید میز غذاخوری

بهترین میز غذاخوری

خرید بهترین و مناسب ترین میز غذا خوری

خرید بهترین و مناسب ترین میز غذا خوری

اگر بخواهیم جزو پایه ثابت مبلمان‌های منزل را نام ببریم باید به میز و صندلی‌های غذاخوری اشاره کنیم. پس بهتر است در خرید میز و صندلی ناهارخوری وسواس به خرج دهید تا بتوانید یک گزینه مناسب که متناسب با منزل شما می باشد را انتخاب کنید.

قبل از خرید باید در مورد این موارد اطلاعات جامعی داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تعدادی از ویژگی‌هایی که هر میز و صندلی غذاخوری باید داشته باشد آشنا کنیم. تا بتوانید خرید مطمئنی را تجربه کنید. اگر می‌خواهید برای خرید بهترین میز و صندلی ناهارخوری اقدام کنید پس بهتر است هفت نکته طلایی را در نظر داشته باشید.

 

مواد و مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت میز غذاخوری

همان‌طورکه می‌دانید میز و صندلی‌های ناهارخوری مانند دیگر مبلمان های خانه دارای انواع متنوعی می باشند. میز و صندلی ناهارخوری که چه در طراحی و چه در متریال ها و مواد و مصالح بکار رفته دارای تنوع زیادی هستند.

اما باید به‌جرأت بگوییم محبوب‌ترین نوع میز و صندلی غذاخوری صندلی‌های چوبی می باشد. اگر می‌خواهید میز و صندلی غذا خوری چوبی تهیه کنید دقت کنید که حتماً چوب آن‌ها از چوب راش باشد چرا که چوب راش مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع چوب محسوب می‌شود که از آن در مبلمان های مختلف استفاده می شود.

 

توجه به اتصالات در ساخت میز و صندلی های غذا خوری

میز و صندلی‌هایی که دارای اتصالات محکم از نوع پیچ و مهره هستند به نسبت میز و صندلی‌هایی که دارای اتصالات چسبی و میخی می باشند دارای استحکام بیشتری است. معمولاً در اتصال اجزای میز و صندلی‌های ناهارخوری از پیچ‌های خودکار و پیچ‌های آلن که دارای اتصالات محکم‌تر و مقاومت بیشتری می باشد استفاده می شود.

خرید بهترین میز غذا خوری

رنگ آمیزی میز و صندلی های غذاخوری

رنگ‌ آمیزی میز و صندلی‌های غذاخوری نیز دارای اهمیت می‌باشد در رنگ‌آمیزی مبلمان باید از مرغوب‌ترین رنگ‌ها و تینر ها استفاده شود. تینر و رنگ هایی که هم از سطح میز و صندلی ناهارخوری مراقبت کند و هم باعث شود تا جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل شما ببخشد.

قطعاً شما هم می‌دانید که میز و صندلی ناهارخوری مدام در حال جابجا شدن می باشد و ممکن است دراثر برخورد با دیگر پایه‌ها و حتی دیگر قسمت‌های خانه دچار آسیب‌های فراوان شود. رنگ‌ها هستند که وضعیت مراقبت از میز و صندلی ناهارخوری را برعهده دارند پس انتخاب جنس مناسب از این جهت حائز اهمیت می‌باشد.

 

جنس تشکچه ها و نشیمن میز و صندلی های غذاخوری

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های میز و صندلی ناهارخوری را قسمت نشیمن گاه آن دانست. معمولاً این قسمت دارای تشکچه های نرم می باشد. چنانچه قصد دارید برای مدت زمان طولانی بر روی صندلی بنشینید استفاده از این تشکچه ها باعث می‌شود تا اذیت نشوید.

معمولاً این قسمت از تخته های چند لایه تهیه می‌شود. برای روی آن‌ها نیز از ابرهای متراکم، اسفنج های با دوام و بهترین پارچه ها استفاده می شود. پس در هنگام خرید می‌توانید به جنس تشکچه ها و نشیمن میز و صندلی دقت کنید.

 

طراحی پایه های میز و صندلی های ناهار خوری

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید میز و صندلی باید به آن توجه داشته باشید طراحی پایه‌های صندلی می باشد. دقت کنید هرچه پایه‌ها صاف‌تر باشد مدت زمان بیشتری را دوام می آورد. اگر پایه ها دارای منحنی باشند قطعا زیبایی بیشتری را به منزل هدیه می دهند. اما باید دقت کرد انحنای این پایه‌ها نباید از یک حد مشخصی بالاتر رود چرا که هم زیبایی و هم استقامت میز و صندلی باید حفظ شود.

 

طراحی تکیه گاه صندلی های ناهار خوری

از دیگر مواردی که در هنگام خرید میز و صندلی ناهارخوری باید به آن دقت کنید تکیه‌گاه‌ها می‌باشد. تکیه‌گاه‌های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هرکدام به نوبه خود می‌توانند باعث آزار و اذیت افراد در هنگام نشستن برروی صندلی شود. پس بهتر است که صندلی‌هایی را انتخاب کنید که از این بابت آسایش و راحتی شما را فراهم کند.

 

شکل کلی میزهای ناهار خوری

تا به اینجا نکته های ذکر شده همه نکته‌های فنی بوده‌اند که می‌بایست در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. اما این نکته به یک مورد دکوراسیونی اشاره می‌کند.

شما باید میز و صندلی های ناهارخوری را براساس طراحی دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. میز و صندلی‌ها باید در خانه‌های شما با دکوراسیون منزل شما ست شود، یادتان باشد میز و صندلی نهار خوری جز مبلمان‌های بزرگ محسوب می‌شود که در طراحی دکوراسیون خانه شما تاثیر زیادی دارد.

شما می‌توانید با توجه به بودجه و سبک دکوراسیون خود مناسب‌ترین صندلی و میز ناهارخوری را انتخاب کنید و از استفاده کردن از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *