چیدمان منزل, دکوراسیون

نکات طلایی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

دیزاین اتاق کودک

امکانات بیشماری برای دکوراسیون اتاق ‌خواب نوزاد دختر وجود دارند. از تم‌‌های دخترانه گوناگون گرفته تا تم‌های اسان که مختص جنس خاصی نیستند. استفاده از رنگ‌ هایی که از تناژهای آرام و طبیعی تا تند و روشن متفاوت هستند. گزینه ‌ها پایان‌ ناپذیرند و شما به ‌راحتی مشاهده خواهید کرد که غیر از رنگ‌ های صورتی و زرد طراحی ‌های فراوان دیگری را می‌ توانید در اتاق‌ خواب کودکتان ایجاد کنید.

شاید این به‌ ظاهر مسئله ساده‌ای باشد اما یقیناً در شخصیت کودک شما تأثیرگذار خواهد بود. در این محتوا ایده‌های مختلفی برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر و همچنین دلایل تناسب این دکوراسیون با نوزاد دختر توضیح داده شده است، با ما همراه شوید.

رنگ و تأثیر آن‌ در اتاق نوزاد

روانشناسی رنگ‌ها کار مهمی هست که در دکوراسیون اتاق کودک هرگز نباید آن را فراموش کرد. شما می‌توانید رنگ سفید را به ‌عنوان رنگ اصلی اتاق انتخاب کنید یعنی رنگ دیوارها و کف و حتی رنگ پرده سفید باشد. سپس از رنگ صورتی به ‌عنوان رنگ مکمل یاری بگیرید.

رنگ تخت خواب یا ملحفه روی آن، رنگ کمد یا هر آنچه به‌ عنوان تزئینات استفاده می ‌کنید بهتر هست تمی از صورتی داشته باشد. با این الگو آرامی بیشتری را در اتاق‌خواب خلق کرده‌اید. رنگ خاکستری و صورتی به‌ عنوان تکمیل‌ کننده آن محیط را آرام جلوه می ‌دهند.

 

نظم دادن به اتاق نوزاد

برای مرتب کردن و دم دست قراردادن لباس‌‌های روزانه نوزاد می‌توانید از چوب‌ رختی ‌های چوبی و متصل به دیوار استفاده کنید و لباس‌ها را با توجه به رنگ و کاربردشان به آن بیاویزید. برای جلوگیری از ریخت ‌و پاش لباس‌‌های دیگر او که مرتباً تعویض می‌شوند از سبدهای حصیری استفاده کنید و آن را با توجه به دکوراسیون اتاق در گوشه‌ای قرار دهید.

استفاده بهینه از فضا:

برای اینکه از فضا استفاده بهینه کرده باشید از میزهای کشودار که سطح‌ رویی نسبتاً عریضی دارند استفاده کنید چون غیر از جای‌گیری لباس‌ها می‌توانید روی آن جایگاهی لطیف برای تعویض لباس و پوشک کودک ایجاد کنید که خود آن نیز می ‌تواند در کنار یک آباژور فانتزی و چند قاب تصویر کوچک جزئی از تزئینات اتاق به شمار آید.

چیدمان اتاق کودک و نوجوان

تصاویر:

همچنین با افزودن تصاویر و برچسب‌های کودکانه بر روی دیوار بالای این میز دکوراسیون را کامل‌تر خواهید کرد و توجه کودک را هنگام تعویض لباس (چون تعویض لباس برای نوزادان و کودکان عمل خوشایندی به نظر نمی‌رسد) به این دکوراسیون خلاقانه جلب خواهید کرد. با نصب کردن تخته‌های چوبی کوچک بر روی دیوار اسباب بازی ها به راحتی جا میگیرند. این عمل هم‌ اتاق را منظم‌تر می ‌کند و هم اگر با کمبود فضا مواجه هستید به ‌راحتی با این کار این ایراد را حل می ‌کنید. البته نوع چینش اسباب ‌بازی ‌ها و تزئینات کودکانه باید متناسب با رنگ اصلی و تم اتاق باشد تا محیط اتاق را شلوغ جلوه ندهد.

 

استفاده از سایبان:

با آویزان کردن یک سایه‌بان توری بر روی تختخواب نوزاد محیط آرام‌تری را برای او طراحی کنید. این سایه‌بان موجب می ‌شود که کودک هنگام خواب از احساس حمایت بیشتری بهره‌مند شود. همچنین می ‌توانید از روکش‌های رنگی با تصاویر عروسکی یا تصاویر حیوانات برای روتختی‌ها و بالش تختخواب نوزادتان استفاده کنید.

این کار گرما و انرژی اتاق را دو چندان می ‌کند. نصب کردن یک آویز از سقف و بالای تختخواب کودک ایده‌ مناسبی هست به ‌خصوص اگر آن آویز ساخته‌ خودتان باشد و شامل دستمال‌‌های رنگی و طرحداری باشد که در کنار هم تصویر بصری خیلی شادی را به وجود می ‌آورند.

وسایل و تزئینات اتاق نوزاد دختر

استفاده از پرده:

برای اینکه حس و حال دخترانه‌ای به اتاق ببخشید از پرده‌‌هایی با الگوی گلدار استفاده کنید. در کل استفاده از این الگو در اتاق نوزاد دختر فضای خیلی مطبوعی را به وجود می‌آورد. لوسترها از مهمترین قسمت دکوراسیون هر اتاق محسوب می ‌شوند. می‌توانید از لوسترهای کریستالی کوچک کلاسیک استفاده کنید.

 

لوستر:

اما لوسترهایی که کمی شلوغ به نظر می ‌رسند و رنگ‌های ویژه ‌ای نیز دارند انرژی بیشتری به اتاق می‌بخشند. البته انتخاب لوسترهای کاغذی که در شکل‌‌های مختلفی نیز موجود هستند جلوه خاصی به فضا می ‌دهند و در چهره بروز هرگونه اتفاق غیر مترقبه‌ای ایمن هستند. استفاده از گلدان در اتاق نوزاد ایده‌ خیلی جالبی هست چون سبب می‌ شود کودک شما از زمانی که قادر هست به‌ وضوح اطراف خود را ببیند و بررسی کند با طبیعت و گل و گیاه آشنا شود و تصویری که ازلحاظ بصری نماد آرامی هست در ذهن او نقش ببندد.

گلدان و گیاه:

این مسئله در روحیه‌ او و همچنین واکنش او تأثیر خواهد گذاشت. برای اینکه حسی دخترانه را در کنار این گیاهان القا کنید می‌توانید از گلدان‌های صورتی و سفید استفاده کنید. به ‌علاوه باید افزود که گیاهان در پاکسازی هوای اتاق نیز تأثیر به سزایی دارند. البته در جا دادن گلدان‌ها در اتاق دقت لازم را به خرج بدهید و آن‌ها را دور از تخت نوزاد و جایی قرار بدهید که برای کودک قابل ‌دسترسی نباشند. برای شادی بخشیدن به اتاق‌خواب نوزادتان بر روی دیوار سفید اتاق از تصویرسازی و نقاشی‌ های کودکانه استفاده کنید.

قاب روی دیوار:

آن‌ها را در قاب‌های رنگی جای بدهید و بر روی دیوار نصب کنید یا از تصویر نوزاد دخترتان که در قاب رنگی جای ‌داده‌اید برای پر کردن یکی از دیوارها استفاده کنید. دکورهای رنگی یا آویزهای ماه و ستاره را هم می ‌توانید از سقف اتاق آویزان کنید یا از آباژورهای سقفی کودکانه استفاده کنید تا در تاریکی شب فضایی رویایی برای نوزادتان به وجود بیاورید. نصب یک آیینه با قاب صورتی ‌رنگ روی دیوار کنار تختخواب نیز گزینه‌ مناسبی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر است.

تناسب:

سعی کنید رنگ و مدل تخت و آیینه با یکدیگر تناسب داشته باشند چون موجب انسجام بیشتر اتاق پرنسس کوچولوی شما می ‌شود. از عروسک‌های قدی و بزرگ مانند خرس یا یک زرافه برای دکور گوشه‌ ای از اتاق استفاده کنید. اگر رنگ عروسک نیز سفید، زرد و صورتی ملایم باشد بهتر است. در انتها باید تأکید کرد که طراحی اتاق نوزاد دختر توسط رنگ ‌های روشن مخصوصاً صورتی و سفید و ایجاد تعادل میان رنگ اشیای اتاق شغل راحتی است. فقط با کمی حوصله و دقت می ‌توانید خالق دکوراسیون فوق ‌العاده زیبای اتاق نوزاد خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *