مجله

ساخت مبل های راحتی

مراحل ساخت صولی مبل راحتی

مراحل ساخت مبل راحتی

ساخت مبل راحتی، این اطلاعات شامل مراحل ساخت و تولید مبل می‌باشد. استفاده از ابزارها و انواع چوب‌ها برای ساخت مبل‌‌های خاص و رنگ کردن و استفاده از پارچه‌‌های مختلف برای تکمیل مبل می‌باشد.  که هر کدام از این مراحل بسیار مهم و نیاز به دقت فراوان دارد.

نجاری مبل راحتی

اولین مرحله ساخت مبل های راحتی نجاری می‌باشد که از انتخاب چوب شروع می‌شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا هر چوبی خصوصیات خود را دارد و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی می‌باشند که هرکدام را از یکدیگری متمایز می‌کند.

از چوب‌هایی که بیشتر در این صنعت استفاده می‌گردد می توان به چوب گردو، بلوط، راش، افرا، صنوبر و چوب روسی اشاره کرد. این جنس ها جز پرطرفدارترین چوب‌ها در این صنعت می‌باشند.

در این مرحله چوب ها جهت برش و اجرای طرح بر روی آن به کارگاه برده می شود. که نجار با استفاده از طرح مدل چوب را برش و قابلیت استفاده در آن ایجاد می شود.

این مرحله بسیار با اهمیت می‌باشد زیرا اگر در برش چوب‌ها اشتباهی پیش بیاید و یا اینکه آنها به درستی برش نخورند. این عمل باعث می‌گردد تا مبل نتواند سرهم شود و مورد استفاده قرار گیرد.  این درحالی می‌باشد که باید متوجه باشید که چوب‌ها دارای هیچگونه ترک خوردگی و رطوبت نباشند.

 

رنگ کاری مبل راحتی

بعد از مرحله نجاری و ساخت کلاف اولیه با چوب باید توجه داشته باشید که اگر چوب دارای رنگ پریدگی و یا خرابی باشد باید با استفاده از رنگ و سمباده زنی این خرابی‌ها را درست شود. این عمل سبب می شود تا چوب و اسکلت مورد استفاده دوام بیشتری پیدا کند.

این عملیات یکی از حساس‌ترین عملیات‌ها در طی پروژه ساخت مبل می‌باشد. اگر ترک خوردگی‌ها و رنگ رفتگی‌ها را درست نشود باعث می‌گردد تا دوام و عمر کلاف مبل پایین بیاید.

بیشتر کارگاهای ساخت مبلمان برای اینکه کیفیت کار خود را بالا ببرند بعداز رنگ کردن کلاف از پلی استر برروی آن استفاده می‌کنند.

دلیل این عمل آن می‌باشد که رنگ استفاده شده برروی چوب‌ها را تثبیت و ماندگار کند.

پلی استرها به دو صورت مات و براق می‌باشند که هرکدام در شرایط مورد نیاز خود مورد استقاده قرار می‌گیرند.

مراحل اصولی ساخت مبل راحتی

پارچه مبل راحتی

انتخاب پارچه و استفاده از آن به دلیل اینکه موردی می‌باشد که بیشتر از هر آیتم دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد از اهمیت فراوان زیادی برخوردار می‌باشد.

مطمئنا انتخاب یک پارچه مناسب و زیبا که با الگو مبل هماهنگی دارد باعث می‌گردد تا مبل جلوه‌ای تازه و باشکوهی به خود بگیرد.

باید توجه داشته باشید که انتخاب پارچه کاری بسیار حساس می‌باشد زیرا پارچه مورد انتخاب باید به صورتی باشد که با شکل فیزیکی مبل کاملا مطابقت داشته باشد.

به طور مثال برای مبلی که حالت مجلسی یا کلاسیک می باشد، پارچه‌های سنگین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مبلمان راحتی پارچه‌های مخمل و یا طرح دار آبرنگی و شادتر مود استفاده قرار می‌گیرند.

روکوبی مبل راحتی

این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد زیرا رویه کوبی در زیبایی مبل و همزمان در راحتی مبل نقش مهمی ایفا می‌کند به همین علت باید این مرحله با دقت فراوان انجام گیرد.

رویه کوبی خود دارای چندین مرحله می‌باشد که آنها عبارتند از تسمه کشی، فنر کشی، قرار گرفتن اسفنج برروی کلاف مبل، پارچه کشیدن و تنظیم آن برروی مبل که هرکدام از این مراحل ذکر شده به ظرافت فراوانی نیاز دارد تا مبل دارای زیبایی و راحتی لازم باشد.

 

کاربرد فوم در تولید مبل راحتی

فوم‌ها به علت ماندگاری بیشتر نسبت به اسفنج‌ها به جای آنها در مبل‌ها استفاده می‌شود که خود این فوم‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند که گرم و سرد می‌باشند که در مورد خصوصیات هرکدام توضیح داده می‌شود.

فوم گرم به این علت نامگذاری شده است که در دمای بالای کوره ساخته می‌شود این فوم به علت چگالی کمی که دارد برای استفاده در کف مبلمان انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد البته این خاصیت به مرور زمان از بین می‌رود و فوم نرمتر می‌شود و بعداز چند سال استفاده فوم جا می‌اندازد.

این فوم به علت آنکه در دمای پایین‌تری نسبت به فوم گرم ساخته شده است حالت ارتجاعی آن نسبت به فوم گرم بیشتر می‌باشد و در نتیجه نرمتر است به همین علت در کف مبلمان استفاده بیشتری دارد و حالت خود را بیشر از فوم گرم حفظ می‌کند.

امیدوارم این مقاله به شما در انتخاب و خرید مبل راحتی کمک نماید. اگر برای خرید نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید، کارشناسان وودن مبل همیشه برای کمک به شما آماده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *